1

1
Varmt välkomna!

fredag, november 25

Adventssiffror i trådslöjd

Äntligen ADVENT!!!! Jag har böjt till ett gäng adventssiffror i tråd till blockljusen eller var man nu vill ha dem. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra för att fästa dem. Tror jag ska testa med jutesnöre och kanska någon pärla lite här och där. Kanske man också kan ta silvertråd och vira runt så att de fästs på ljuset. Mm, lite att fundera över. Någon som har ett tips?
Men hur ska jag fästa dem tro?

Finns i både svart och silvertråd.

3 kommentarer:

  1. Då jag gör trådslöjd till ljus tar jag alltid början och slutet och böjer i 90 grader ut från arbetet. Då har du fästpunkter till dina fina siffror!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina...
    Silvertråd låter ju vackert tycker jag,men även jutesnöre,beror liyte på hur det andra ser ut tycker jag/Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, tack för era kommentarer. Ska ta mig en riktig funderare på hur jag ska lösa det.

    Då trycker du alltså bara fast trådslöjden på ljusen med det som sticker ut från trådslöjden?

    Kram på er!! /Maria

    SvaraRadera