1

1
Varmt välkomna!

onsdag, maj 30

Vackra glödlampor och lera...

Dessa klara glödlampor har gjort sitt som lysande bubblor. Jag har dock börjat spara på dem för att jag tycker de är så vackra. Just nu ligger det ett gäng i en stor glasskål med glaslock. De får ligga där och pryda tills jag kommer på något vackert som jag kan skapa av dem.

Jag har gjort ett gäng med skyltar i lera och är rätt nöjd med resultatet. Stämplarna har jag köpt på Granit och leran på Clas Ohlson. De är verkligen enkla att göra. Det svåra är att komma på vad det ska stå på dem. Det bör ju vara kort och kärnfullt.

Vackert med glödlampor tycker jag. Här möter hårt, skört och mjukt varandra.

En etikett med ordet Tack och ett ovalt hänge, båda i lera.

Dessa Tack-etiketter kanske man kan hänga på en "gå bort present"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar