1

1
Varmt välkomna!

måndag, juni 25

Romantiskt porslin...

Detta romatiska porslin samlade jag på i min ungdom. Så fort jag hittade något av serien på någon loppis eller antikaffär så utökades samlingen. Den (Rörstrands "Gunhild") var inte lätt att hitta så det gick ganska så sakta. Numera har vi ärvt en servis och fått/köpt ett antal andra serviser under åren så min iver till att finna delar till denna servis avtog tyvärr. I sommar ska jag ta upp sökandet igen.  :)

I helgen har vi haft ett alldeles underbart väder. Det går faktiskt inte att få bättre väder en midsommarhelg. Barnen badade i havet för första gången och all mat åt vi utomhus.

Jag satt långa stunder ute på en filt och tovade dessa gastar (som naturligtvis inte är färdiga ännu). Just nu är det bara runda härliga ullbollar som utstrålar sommar på mina sommartallrikar.

Rörstrands Gunhild med härliga rosa gastbollar.

2 kommentarer:

  1. De var söta. Typiskt såna som jag skulle ha haft svårt att göra mig av med även om jag ärvde sju andra serviser...

    SvaraRadera
  2. Mm, precis så är det. :)

    Jag tror dessvärre att vi aldrig någonsin använt dem. Tror det får bli ändring på det nu!! Trevlig sommar på dig Åsa!

    SvaraRadera