1

1
Varmt välkomna!

fredag, juli 13

Mer porslin - vackra våningsfat

Under sommaren så dyker det upp så många loppisar utefter vägarna. Jag besöker varenda en om jag bara har möjlighet. Under den senaste biltrippen blev det ett gäng loppisar både när vi var på väg till resmålet och när vi åkte hem.

Jag riktar oftast in mig på gammalt vackert porslin när jag sonderar utbudet. Jag älskar som bekant att göra vackra våningsfat som man kan ha både kakor och andra vackra saker på som man vill ha framme.

Här är några av de fynd som jag gjorde och som jag tror det kan bli fina fat av. Hoppas nu att inte alla går sönder när vi ska borra i dem.

Tallrikar med röd dekor. Supersöta om ni frågar mig.

Blommiga våningsfat kan aldrig bli fel tycker jag.

Ovala våningskakfat blir särskilt charmiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar