1

1
Varmt välkomna!

tisdag, augusti 28

En uppskattad gåva...

Denna vackra pelargon fick jag av en kär vän i somras. Jag är inte världens bästa på att sköta blommor men den här har i alla fall börjat blomma så vackert. Tusen tack Annica!!

På den senaste marknaden som jag var på så sålde jag riktigt bra av mina rosbroscher men även ullbroscher som ligger i den lilla skålen på bilden. Det är nog för att det är dags att pryda sin kappa, mössa eller väska med något som piggar upp. Morgon- och kvällsvindarna är nu riktigt kyliga.

I går kväll var jag ute och plockade ett par liter hallon och började faktiskt frysa trots att jag hade både en tjock tröja och en jacka.


Rosbroscher som vill synas och gröna ullbroscher till höstens outfit.

Underbart vacker färg på denna pelargon.

Här har den fått en blompinne som stöd. Tildaängeln har jag budat hem från Tradera.

2 kommentarer:

  1. Hej Maria! Jag har tänkt att börja gjuta i betong. Du har gjort mycket fint i betong, vad har du använt för former? Och hur gjorde du de där betong-pepparkaksgubbarna? :)

    SvaraRadera
  2. Hejhej Maja!

    Åh, det är nästan pinsamt för jag använder verkligen inga särskilda former. Jag använder becels smörask, den plastförpackning som kräftorna legat i, bakformar och till just pepparkaksgubbarna så är det kakformarna som jag använt.

    Smörj in dem med olja och lägg dem på en bricka som du först klätt med gladpack. När du fyllt pepparkaksformen så slår du brickan lite lätt i något så att luftbubblorna i betongen stiger upp och försvinner. Därefter täcker man med gladpack och låter det stå och brinna ett par dagar.

    Beroende på luftfuktigheten så kan man behöva spraya betongen så att den inte brinner för fort för då blir betongen skör.

    Det krävs förstås några misslyckade alster innan man lyckas men ge inte upp. När du väl kommit på hur du ska göra så är du fast!! :)

    Lycka till!!

    SvaraRadera