1

1
Varmt välkomna!

tisdag, december 6

Julpyssel

Här kommer ett tips på ett roligt, vackert och ganska enkelt julpyssel. Jag satt i helgen och tovade ihop ett gäng små julröda ullhjärtan. Dessa tovas med nål och är relativt enkla att göra. För mig som är lite av ett proffs på dem tar det 15 min att göra ett sådant här litet hjärta så lite tålamod krävs det förstås. Jag har sett beskrivningar på hur man gör bl.a. på YouToube så kolla där om ni är sugna på att testa.

Visst blir det vackert med en liten gran fullproppad med små röda ullhjärtan (gjorde även ett gäng grå ullhjärtan när jag ändå var i farten).

En del av dessa tovades ombord på flyget hem från Stockholm i fredags. Mannen som satt jämte mig köpte ett till sin fru. Gulligt va?!
En liten adventsgran fylld med röda och grå ullhjärtan.

Litet rött ullhjärta med natursnöre.

Ett perfekt adventspyssel, i alla fall för mig!

1 kommentar: