1

1
Varmt välkomna!

torsdag, april 12

Gastarna tackar för sig...

De tovade gastarna har nu prytt påskriset som stått i vår hall. I helgen så plockas det lilla påskpyntet som vi haft bort. Kanske några ska få vara kvar, ska bara komma på ett bra ställe för dem!?! Jag blir nämligen så glad av att se dem.

Trevlig helg på er alla!!

Påsk i hallen. Mjuka videkissar och mjuka gastar.

De ska nu packas undan och så plockar jag fram vissa av dem igen till julgranen.

Denna gast ser ut att protestera mot att bli undanstoppad.

4 kommentarer:

  1. Nyss hittat till din fina blogg, speciellt förtjust blev jag i dina gastar och betongtavlor! Arbeta med betong är något som jag aldrig har vågat prövat mig på..
    Trevlig helg!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Hejhej!

    Tack för berömmet. :) Jag kikade in på din blogg också och du gör fantastiskt fina tomtar. Hoppas att du hade en härlig helg!?

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är en tolvårig tjej som också älskar att pyssla. Jag kommer att få mycket inspiration från denna blogg! Hittade den nyligen. Vad många fina ideer du har!
    Hur gjorde du gastarna? Började du med det vita inuti eller med det gröna och tovade in det vita? Mycket fina i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tovar först det vita på en boll sedan tovar jag på en annan färg ovanpå sedan tovar jag den ytterligare i vanligt tvättprogram i tvättmaskinen. När de sedan torkat skär jag upp ett långt hål och plockar ut bollen, hålet bli då gastens mun. lycka till!!

      Radera