1

1
Varmt välkomna!

fredag, september 28

Loppisfyndad stormlykta

Denna tokrostiga stormlykta inhandlades också under en av sommarens loppissvängar. Jag funderar på om man kan ställa in ett blockljus i den och ha den ute på den nybyggda altanen.

Nu längtar jag till nästa sommar så att jag får boa in mig där. Jag lääängtar efter att få mysa till den istället för att som nu rensa och vintra det som stått på där. Vi har även lyckats köpa ett gammalt segel som ska spännas upp över altanen nästa sommar.

En lååång väntan lär det ju bli men först hoppas man förstås på en härlig vinter.


Loppisfynd. Det senaste fyndet är stormlyktan.


Emellanåt fyndas det lite bestick också.


Så här ser altanen ut helt naken i skymningen. Men nästa sommar så ska den smyckas och inredas.

6 kommentarer:

  1. Jättevacker Stormlykta & sååå mysig altan ♥...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jättefin lykta. Jag har också ett par sådana, men jag har faktiskt låtit dra in el i mina. En hänger i fönstret på logen, den andra i fönstret på vedhuset. Jag har gula lampor i dem så det ser faktiskt ut som om det brinner ett litet ljus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vad smart. Då kanske det får bli någon sådan lösning för mig också. Tack för tipset! :)

      Radera
  3. Dessa rostiga stormlyktor är ju bara för underbara!
    Kul att börja veckan med ett besök i en för mig ny blogg - trevligt, trevlig. Att du dessutom kommer från samma län gör inte saken sämre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat hit! Man blir så nyfiken på hur du hittade hit? Vi från samma län måste hålla ihop. :)

      Radera