1

1
Varmt välkomna!

söndag, januari 27

kakfat på gång...

Av denna lilla servis som jag köpt på loppis ska det så småningom bli små kakfat i tre våningar. Jag tycker det blir så roligt när man har en kopp längst upp. Jag tänker mig att man kan fylla koppen med praliner eller tryfflar av olika slag och ha kakor eller snittar på de andra våningarna.

Den lilla servisen får nog stå till sig ett tag tills jag vill ställa något annat på mitt vackra skåp. Om ett par månader har den nog förvandlats till söta kakfat.

Tekannan är i ganska dåligt skick så den tror jag inte att jag kommer att borra i. Men den är vacker i sig själv. Att duka med en skruttig tekanna och ett spännande kakfat blir ju bara vackert tycker jag.


Härlig kaffeservis som snart möter borren!
Fyra små härliga kakfat ska det bli!

3 kommentarer:

  1. Kommer bli sååå vackra kakfat ♥....
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  2. Kul idé med kopp högst upp! Smart!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tror jag med. Små söta röda fat till kakor och praliner eller annat gott. Man kan ju faktiskt också förvara sina mest använda smycken på dem. Ringar och brocher t.ex.

    SvaraRadera