1

1
Varmt välkomna!

måndag, februari 4

Vårt matrum i julskrud

Så här såg det ut i vårt matrum under julen. Varma skinn att sitta på eftersom man vill sitta skönt när man ska sitta länge. Västerbottens kuriren (lokaltidningen) fotade två dukningar hemma hos mig. En med mitt gröna porslin och med björktallrikar till sillen och en dukning med mitt vita porslin.

Förrättstallriken är gjord av en björkstam som man bara kan elda upp efter sillen.

Mossbollar med hyacinter i samt lite röda ullhjärtan.

Matrummet i lagom jul- och vinterskrud.

En vacker liten gran prydd med vita ullhjärtan. I zinkhuset lyser en ljusslinga.

Jul i vårt hus 2012 när VK hälsade på.

Ljusstake som man måste hålla koll på då den är gjord av en björkstam.

Betongtomtarna intill en liten gran med rot och allt.

Andra dukningen på gång. Denna gång går den i vitt och grönt.

3 kommentarer:

  1. Underbart vackert...Du får ju mig nästan att längta till Jul hihi
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara tomtar... Kan bara hålla med Fru eriksson... Man längtar till jul då man får plocka fram alla tomtar :)

    SvaraRadera
  3. I helgen hade jag tänkt sitta under en filt och tova röda tomteluvor. Jag behöver göra ett helt gäng nämligen till betongtomtarna (som de på bilden) och till ett ännu större gäng små skäggtomtar till granen.

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera