1

1
Varmt välkomna!

måndag, oktober 14

Nu kan vintern komma...

Nu kan vintern komma till Obbola för vi har installerat en braskamin. Häromkvällen satt jag med ryggen mot kaminen och blicken mot tv:n och pysslade. Det kommer nog att bli en ny favoritplats för frusna mig. Det var så varmt och skönt så. Tänk att det tog så många år innan vi tog oss i kragen och installerade en.

I helgen har jag ägnat mig åt att göra tomtar. Jag har nämligen inga tomtar kvar sedan i fjol så det blir till att ta ett riktigt omtag så att det finns några tomtar till salu vid adventscafeet i år. Jag borde väl förnya mig angående deras utseende men det har jag inte lyckats göra tyvärr. Det blir skäggiga luvtomtar och betongtomtar i år också. Några små vita tomtar i trä och med vit luva ska det också bli men de är långt ifrån färdiga.

Jag måste nog sätta mig framför braskaminen och tova ett gäng vita tomteluvor å det snaraste!!

Här har en betongtomte med fårskägg och ull-luva sett dagens ljus
(120 kr för de lite större och 100 kr för de lite mindre).

Några fler som blev till under helgen.


Och här står tomtegänget uppradade vid braskaminen.
Betongtomtar med fårskinnsskägg och tovad luva med ett ullhjärta på.





1 kommentar:

  1. Så mysigt & vackert <3
    Sött Tomtegäng/Kram

    SvaraRadera