1

1
Varmt välkomna!

torsdag, oktober 2

Lite större kakfat/prydnadsfat

Jag har gjort ett lite större prydnadsfat eller kakfat med en stor glaskupa på. Detta tycker jag också att man kan ha framme hela tiden med något vackert på.

Favoritfärgerna på gamla fat är som ni märkt blått, grönt och rött. Jag har dock köpt på mig lite andra färger och lite andra former också. Bilder på dem kommer vid ett senare tillfälle.

Fatet är fotat mot min vackra plåt med häftig patina som jag hittade på Gotland i somras.

Limmade med tvåkomponents lim så att det ska hålla men handdisk krävs. :)


200 kr hade jag tänkt mig för detta vackra fat inklusive kupa.

Här har jag lagt ett par trasselhjärtan i silver på fatet.
Nedanför ligger tre ullhjärtan 20-25 kr/st
och ett tyghjärta med ståltrådsstomme 45-65 kr/st beroende på storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar