1

1
Varmt välkomna!

måndag, april 23

Prydande etiketter i linne

I helgen testade jag att göra etiketter i tyg som man kan pryda ditten eller datten med. T.ex. så kan man hänga den runt en vinflaska om man blir bortbjuden eller så kan man fästa den på ett paket till en kär vän eller bara hänga den runt ett ljus eller någon annan inredningsdetalj. Ett enkelt och roligt pyssel som går snabbt att sno ihop.

Jag måste bara försöka hitta miniöljetter så att jag kan trä in ett vackert band i dem så att de går att hänga. Denna idé kommer jag nog att utveckla allt eftersom om jag känner mig själv rätt.

Etiketter i tyg att pryda hemmet eller gåbortbpresenten med.

De är ca 10x5 cm och ska nu stansas med en öljett och få ett vackert band.

Etiketter på gråbeigt linnetyg.

1 kommentar:

  1. Jag såg din blogg på panduro-bloggen, du gör mycket fina grejer. :) På dessa etiketter är det att du använt sådant papper som man skrivit ut på skrivare och sedan strukit fast, eller har du gjort på något annat sätt? Jag har använt sådant för tryck på kläder och väskor men till kort var det ju också jättefint :)

    SvaraRadera