1

1
Varmt välkomna!

tisdag, oktober 1

Trädgårdsplattor/väggdekoration i betong

När det var Noliamässa här i Umeå i slutet av sommaren kunde jag inte motstå en gjutform för betong. Nu har jag gjutit den första plattan och den blev verkligen jättefin tycker jag. Den är 40x40x cm och har ett vackert mönster. Tur att jag har en sambo som kan hjälpa mig när jag gjuter för det är verkligen ett tungt jobb. När man väl fått betongen i formen så ska den skakas och vibreras ganska så länge för att alla luftbubblor ska försvinna. Phu!!

Vi hade tänkt lägga några sådana på baksidan  som trampstenar upp till altanen. Man kan ju även ha dem till annat. Pannunderlägg på utebordet, dekorera en vägg (tavla), som tramstenar i rabatter eller trädgårdsland eller ställa en utekruka med blommor på etc.

Man kan givetvis köpa några av mig också om man vill.

Trädgårdsplattor som man även kan ha inne eller som dekoration
på ett bord, en vägg eller under en vacker kruka eller liknande.

Det går nästan åt en hel säck med betong per platta så jag tar 220 kr för en.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar