1

1
Varmt välkomna!

måndag, september 22

Gjutit ett gäng rabarbersfat

Mot slutet av sommaren när rabarbersbladen var riktigt stora passade jag på att gjuta en del nya rabarberbladsfat. Sädesärlorna har badat i mina hela sommaren för de har naturligtvis också behövt svalka sig när solen gassat dag efter dag.

Det gäller att få till konsistensen på betongen rätt så att den inte bara rinner av rabarbersbladen och ibland lyckas man men ibland inte. Då blir man lite ledsen när man lagt ner så mycket tid.  :)

Plåten som står i bakgrunden hittade jag på Gotland och blev själaglad. Gissa om min familj skakade på huvudet åt mig. Jag tänkte att man kan skriva något bra med en griffelkrita på den. Borra ett par hål och hänga upp den i ett vackert gjutesnöre.

Rabarbersblad som ska fyllas med friskt vatten till fåglarna. De kostar 150 kr/st.

Nu gäller det bara att komma på något bra att skriva på min vackra plåtbit.

1 kommentar: