1

1
Varmt välkomna!

fredag, september 19

Oj, vad fort tiden går...

Jag har inte varit aktiv på bloggen på mycket länge men nu kanske det är läge att presentera lite nya alster igen. Jag har inte varit oaktiv när det gäller att pyssla ska ni tro även om butiksbygget har tagit lite på krafterna så har jag ändå knåpat ihop en del hantverk i sommar.

Jag har köpt på mig en del horn genom åren och i somras var vi på medeltidsmarknaden på Gotland och då hittade jag handsmidda ljushållare i svart järn som jag tyckte skulle passa så bra på dessa horn. En del horn har jag målat och en del har fått vara naturella. Jag tycker i alla fall att de är riktigt snygga som ljusstakar. Ett par av dem ska få stå på matsalsbordet i vinter, där vi äter fredags- och lördagsmysmiddagarna.  :)

Ett gäng horn som blivit grundligt rengjorda med högtryckstvätt m.m.

Handsmidda ljushållare från Gotländska medeltidsmarknaden.

Dessa kostar 250 kr st. De är naturella men det finns som vitmålade också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar